måndag 23 januari 2017

Moccamaster


Jag har beställt en ny kaffebryggare som kom i dag. En Moccamaster från Elgiganten som hade extrapris på den förra veckan. Mina söner har för länge sen sagt att vi borde köpa en Moccamaster, det blir bästa kaffet i en sån.
Har inte hunnit testa den ännu så jag vet inte hur kaffet smakar. Men snygg är den i alla fall. Jag ville ha en vit, finns i flera olika färger och storlekar. Detta är den mindre, men man får väl koka två omgångar om vi är många som ska dricka kaffe. Oftast är vi ju bara jag och Peter.


Den här bilden är tagen för exakt ett år sen. Vårat första besök hos barnbarnet på sjukhuset (ca 25 mil härifrån). Hon låg på Barnintensiven då, vi fick bara titta på henne genom glasrutan. Det dröjde till nästa besök innan vi fick hålla henne i famnen.




Hon var så liten och fin. Mina tårar rann av glädje, det var en speciell känsla att få träffa sitt barnbarn första gången.

I dag har jag varit hos henne och lekt lite. Jag och Ludde tittade in en stund när vi var ute och promenerade.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Moccamastern! Det är den BÄSTA!
    För 5 år sedan köpte jag min, den är som er, fast min är brun, samma storlek. Jag brygger Zoega´s i den. Alltid toppenkaffe. Brygger snabbt och varmt. Nu låter jag som en försäljare, haha...

    Lilla knytet, där. Stort ögonblick. Tänk vad de små ändå växer upp. Härligt. Stor kram 💗

    SvaraRadera
  2. Moccamaster är bäst! Och dessutom passar den bra in hos er. Den brygger väldigt snabbt så ska ni ha två kannor går det bara på några minuter. :)

    SvaraRadera