onsdag 18 januari 2017

Tv-tittande hund och en lykta


Jag brukar titta på programmet Farmen. En som också gillar det är Ludde. Han vet att det är en massa djur med. När det har varit några avsnitt brukar han känna igen musiken som spelas när Farmen börjar. Likadant varje år. Han står och är beredd när djuren dyker upp i bild. Då skäller han och viftar på svansen.
Så är det också när det är vissa reklaminslag som gått en längre tid, han lär sig känna igen melodin till de som har djur med, även vissa tecknade figurer. Är han i ett annat rum och hör en sån musik kommer han springande och måste hålla koll. Människor bryr han sig inte om på tv.


Den här fina ljuslyktan har jag fått av Sara tidigare i december när hon var med sina arbetskolleger på en liten resa. Hon vet vad mamma gillar.

2 kommentarer:

  1. Jag sitter här och bara ler och säger för mig själv: ååååå va fiiint!
    Vår hund var likadan så jag förstår precis!
    Ibland satte vi igång nån kanal med natur. Så länge det var djur med satt hon som klistrad men när det blev insekter gick hon. Samma sak med reklam med djur. Hon hörde direkt då det var på G. Hon kunde komma springande från köket då jag trodde hon sov!
    Favoritprogrammet var mannen som talar med hundar! Då var hon kvar även under ointressant reklam. Bara la sig ner en stund och väntade. Hon visste att det snart kom mera att titta på!
    De är ju så himla kloka de små vännerna!
    Jag har kommit in i en enorm saknad efter hund och har sagt att framöver...inom två år i allafall, då ska jag ha en valp igen!

    Fin lykta! Visst är det roligt när barnen har sån koll på vad mamma gillar! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin ljuslykta! Jag gillar också ljus, hjärta och änglar!
    Det är härligt med djuren, de har som ett hemligt språk, vet fler som kollar TV. En hund är väldigt intressant att studera. Jag gillar min Sarahs hund Diege, just för att han visar så många uttryck och miner.
    Ha en bra dag och kram 💗

    SvaraRadera