tisdag 15 februari 2011

Boktips i kylan

I morse när jag vaknade visade termometern - 36.2 grader. Det är lite för kallt. Så jobbigt för Ludde när han ska ut. Han försöker göra sina behov snabbt, och hoppar på tre ben.

Jag har nyss läst ut boken Rödhake av Jo Nesbo, norsk författare. Han har skrivit flera böcker som handlar om polisen Harry Hole. Jag har läst några av dom, det är ju alltid lättare om man "känner" till personer sen tidigare böcker. Den här boken hoppar mellan nutid och dåtid , ibland hängde jag inte med riktigt , fick backa och läsa om .Det är tjorvigt med norska namnen och ibland används bara förnamnet ibland bara efternamnet på personerna. Sen mot slutet när allt knyts ihop förstår jag varför jag hade lite problem med alla identiteter. Historien var ju lite schizofren. En läsvärd bok.
( Det gick inte att rotera bilden på termometern )

4 kommentarer:

  1. Då kan du förstå att jag hade väldiga problem när jag hörde just den boken som ljudbok! Då är det inte så lätt att gå tillbaka om man missat någonting!

    Men jisses vilken kyla ni har! Vi hade ca 25, det var fullt tillräckligt. Stackars gullige Ludde!

    Ha en fortsatt fin tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Å, jisses vilken kyla ni har :(
    Jag tycker att det är nog med -30 grader! Ja, vovvarna ser för roliga ut när dom är ute, hoppar på tre ben.Men lägga sig ner i djupsnön går hur bra som helst, då fryser dom inte minnsan :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Håller också på med Harry Hole..:-) Började av en händelse att läsa Snömannen som är Jo Nesbos senaste roman om Harry och den var riktigt läskig och bra...så jag bestämde mig för att börja från början...och nu har jag precis börjat med Smärtans hus....:-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ojoj vad kallt ni har, förstår att vovvsingen inte vill stå på alla 4, här finns det också en vovvsing som gärna steppar runt på 3 ben när det är så här kallt o helst vill hon vara inne;)

    kramizzzzz

    SvaraRadera