lördag 12 februari 2011

Kycklinglåda och en ros

Här har inte hänt så mycket i dag. Jag känner mig som i går, men inte sämre i alla fall. Har lagat middag ,det är väl det mest fysiska jag gjort. En god kycklinglåda (tror jag skrivit av receptet från Maries blogg innan jag själv börjat blogga),som alla gillar.Har lagat den flera gånger tidigare. Man steker två paket bacon som skurits i små bitar och en strimlad purjolök. Lägg dessa i botten på en smord ugnsform. Sen skär man 1 kg kycklingfile´ i bitar. Jag steker dom lite (men i receptet stod det att man inte behöver det). Lägg dom ovanpå bacon och purjon. Blanda 5 dl grädde med 4 msk mango chutney. Häll över. In i ugn 175 grader  ca 30 minuter.
Jag fick en ros av min man i går. Försökte fota den , men det var inte så lätt att fota en lång ros så det blev en lite suddig närbild. Hoppas Melodifestivalen är bättre i kväll än förra lördagen. Den norrbottensfödde Brolle är ju med . Han brukar ju vara bra.

5 kommentarer:

  1. Ja, den kycklinglådan är god OCH lätt att göra!

    Jag har hört en bit av Brolles låt (på P4 igår) och den verkar jättebra. Lite svårt att avgöra egentligen eftersom man inte fick höra så mycket.

    Min dag har bestått av virkning, men snart är jag färdig med första pläden:)

    Hoppas du får en lugn och skön kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Den maten låter god och lätt att göra :)

    Jag gillade Brolles och Sannas låtar :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Min bror han är väll underbar att han kommer med en ros kram

    SvaraRadera
  4. nyfiken jag blev på kycklingrätten:))har du testat grekiskkyckling?recept finns på min blogg:))
    Visst är man stolt över Brolle som kommer från norra.:))kul att se hur det går för honom:))kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker ros, även om du tycker den är lite suddig;))
    Den där kycklingrätten är ju bara för god;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera