onsdag 23 februari 2011

Bokrea och gardininfo

Jag fick några frågor i går om hissgardinen som jag visade. Skriver lite mer info här ,även om jag svarat på frågorna hos er , kanske det är någon annan som har någon fundering. Gardinen har jag köpt färdigsydd i våran lokala tygaffär, finns i flera olika bredder (min är 120 cm),  och annan text eller bild på. Märket heter Svanefors, om man googlar på svanefors gardiner finns det massor med ställen som säljer dom, både butiker och web. butiker. Ett tips : jag tog en smal pinne från en gammal rullgardin och trädde i nedersta fållen, då gick det lättare att rulla upp den när jag skulle knyta rosetterna. Banden till rosetterna var i den längden, har inte klippt av dom något.
I dag har jag varit på bokrea. Köpte bara två böcker, hade läst nästan alla av dom som passade mig. Ser fram emot att läsa Paganinikontraktet av Lars Kepler, hans tidigare bok Hypnotisören var jättebra (ska visst bli film av den). Inredningsboken bläddrade jag i när jag vilade nyss, den hade mycket fina bilder och tips.

9 kommentarer:

  1. Härligt inlägg, bra böcker o jag blir ännu mer ivrig på att sy mina gardiner.....fast jag kanske måste köpa de först;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Jag har kollat gardinen på "Nordljus" bland annat, men där fanns bara en kökshandduk med samma mönster.
    Däremot såg jag att det finns en affär tre mil norr om oss som har den, plus att jag vet en affär strax utanför Ö-vik som har Svanefors. (Det är för övrigt Guns svärson som har den!)

    Paganinikontraktet är bra, även om jag tyckte att Hypnotisören var strået vassare.

    Ha en bra kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Vad jag tycker ni är duktiga som orkar läsa så :)) Jag håller mig till broderier jag!
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag tyckte att det var snyggare med lite korta band, som på dina, så jag klippte av dem lite..:-)
    Javisst var Hypnotisören bra!!! Hade med den till Grekland förra sommaren och jag kunde knappt lägga den ifrån mig...var lite läskig!!
    Pagininikontraktet är oxå jättebra!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. jag har läst paganinikontraktet och tycker att den var bättre än deras 1:a bok, men det blev nästan för mycket av allt i den här. Men trots allt så var den väldigt spännande. :-) Ha det bra hälsn Eva

    SvaraRadera
  6. SV.var så god, det var så lite så;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Ja nu väcker du lusten till att fixa lite nytt och fint för fönstren. Men jag måste bara vänta lite tills den värsta kylan släpper. just nu har vi -28 grader burr vad det är kallt, går nästan inte att hålla värmen kvar i stugan.
    önskar er en trevlig helg gör Kristina

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Din hissgardin var verkligen jättefin! Den inredningsboken har jag sett i bokrea-reklamen och blivit lite sugen på. Bra att veta att den verkar bra!
    Ska gå och titta lite närmare på den.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Tack för din fina kommentar hos mig:)
    Vi märker skillnad på nätterna redan så vi kan nog skylla mycket av vår sömn brist på de små öronen.
    Hiss gardinen är jättefin!
    Kram Paula

    SvaraRadera