torsdag 24 februari 2011

Tantvarning ?

När man börjar tycka om blomman sankta paula och virkade dukar är det tantvarning då ?? I dag köpte jag två sankta paulior till köket, tyckte dom hade sån vacker färg. Få se om dom överlever. När min mamma var här och hälsade på i förrgår sa hon förvånat : Har du börjat använda virkade dukar?. ( Jag har två stycken i vardagsrummet.) Så tanken slog mig faktiskt i dag: både sankta paula och virkade dukar........


En tulpanbukett fick såklart också följa  med hem från blomsteraffären.

8 kommentarer:

  1. Förr tyckte jag att pelargoner var tantblommor, minns att min farmor hade höga taniga sådana i köksfönstret!
    Tydligen ändrar man smak, för nu gillar jag dem jättemycket och speciellt då Mårbacka förstås;)

    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Inga tant blommor , de är helt underbara.
    Ta hand om dig.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Sankt Paula är jättefina blommor, jag har också en i köket, men den blommar tyvärr inte. Virkade dukar har jag också o har haft i många år hihi.
    Host host, nu hostar jag upp mig, tänkte på det där med tant, är det en tant jag är;)))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. dem var jättefina :)

    God morgon :)

    Önskar dig en toppen fredag !

    Massa kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Var rädd om dina virkade dukar!! Har sett i flera inredningstidningar att virkade dukar är en ny trend...såg någon som hade nästat ihop flera olika modeller till en lång löpare...Var jättesnyggt!!!
    Tyvärr har jag, i min rensningsiver, skickat iväg alla dukar jag virkat....Nu ångrar jag mig verkligen!! Får nog ta fram virknålen och lite mönster och virka nya...:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Hej finaste mamman! Jag träffade en Sportlifekollega på gymmet som brukar läsa din blogg. Hon hälsar att hon gillar den jättemycket och skulle testlaga din grekiska pyttipanna :)

    Du borde sätta farsan i arbete och be han måla om/renovera kökssoffan till vitt.

    Trevlig helg!

    /

    SvaraRadera
  7. Tycker det är underbart fina blommor!
    Och inte är du någon tant inte.
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara blommor. I fredags fick jag rosor av örjan. På morgonen tittade jag på dom då hade de nickat. Det är ju konstigt att rosor är såna.
    Trevlig helg

    SvaraRadera