onsdag 16 februari 2011

Kommentarer

I går skrev min son Emil i sin blogg: Min mamma har bloggat i en månad och får redan mer kommentarer än vad jag får.     Kan det bero på för att jag bloggar om ämnen som familjen, hunden, maträtter, böcker, blommor, inredning, TV-program, filmer, väder, sjukdom, må bra- tankar, filtar m.m.? Han bloggar om träning. Det finns ju mer att kommentera om olika ämnen än ett. Kan det vara så att vardags (tant) bloggarna är fler än träningsbloggarna? Har vi mer tid att kommentera hos varandra eftersom vi inte tränar så mycket?
Jag tycker det är trevligt med den dagliga kontakten med mina bloggvänner. Tack för era kommentarer!

6 kommentarer:

  1. Att blogga är kul, och man får så många nya vänner :)
    Jag har snart bloggat ett år nu! Och det är fortfarande lika roligt!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det beror på hur aktiv man är att kommentera hos andra. Skriver någon något hos mig, så brukar jag skriva tillbaka!

    Att blogga är jättekul, speciellt för dig och mig som "bara" går hemma på dagarna;)

    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också att blogga o att hålla lite kontakt, inte alls helt fel.
    Jag är också sjukpensionär (RA) o har sakta men säkert börjat acceptera o lära mig att livet inte är som förr, alltså när det gäller att "göra" saker.
    Så dessa stunder när man sitter här är jätteskoj;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. ja,det kan nog ligga lite sanning i de:))men det är trevligt att titta in hos varandra.Be sonen börja kommentera hos andra liknande bloggar,så tror jag att det händer nåt:))kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har bara bloggat sedan i Augusti förra året och jag tycker att det är jätteroligt, både att göra egna inlägg och att kolla runt hos andra bloggare! Tror också att det är bra att lämna kommentarer så att andra får upp ögonen för att man finns!
    Ha en mysig kväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. jag tror det handlar om att svara på kommentarer och på så vis får man en relation :)

    jag har bloggat i över 3 år nu och det är roligt :)

    sv. ja jag jobbar med utvecklingsstörda...
    må så gott

    SvaraRadera