onsdag 9 februari 2011

Murgröna som trivs

I dag har jag bytt gardiner i vardagsrummet. Vi hade röda gardiner och det kändes inte bra nu när solen börjat lysa. Så nu är dom vita på plats. Men fy så jobbigt det är när man inte har krafter till sånt, det har tagit hela dan med vilopauser. Vi har tre fönster i vardagsrummet. Jag ska fota lite bilder i morgon i dagsljuset.
Jag har två murgrönor i det rummet och dom är så fina. Jag har inte många blommor och är ingen bra blomskötare, så jag förstår inte hur dom trivs så bra. Dom överlevde i somras t.o.m när sonen vattnade och vi var bortresta. Snön syns ända upp till fönstrena hos oss.

3 kommentarer:

  1. Murgröna är en sort jag ALDRIG har lyckats få att överleva, även om "alla" säger att det är så lätt! Men jag tycker de är jättefina, så grattis till dig som lyckats;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan, skojigt att du hittade hem till mig;))
    Murgröna är en såååå fin blomma tycker jag, ahr försökt många g¨ånger men aldrig lyckats, däremot så har vi en utomhus som faktiskt övervintrar o den är riktigt fin;)

    kramizzzz

    SvaraRadera
  3. Duktiga du,som lyckas med en sådan blomma :)
    Hos mig blir det gardinbyte i dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera