måndag 28 februari 2011

Måndagslista v.9

I dag kändes det som att jag inte skulle få ihop en måndagslista. Möjligtvis en med vad jag inte är glad över. Det är lätt att tänka negativa tankar när värken är besvärlig. Men när jag börja tänka till lite så visst får jag ihop en lista den här måndagen också:   I dag är jag glad för.......
* Att mina utflyttade barn ringer och skickar sms till mig lite då och då.
* Att min hemmaboende son alltid är glad och positiv.
* Att min hemmaboende dotter ger mig en kram då och då.
* Att min man hjälper mig så mycket med det jag inte klarar av eller orkar göra.
* Att jag har en kusin som besöker mig ofta även om jag är dålig på att hälsa på hos dom.
* Att min mamma ringde och bjuder oss på blodpalt i morgon.
* Att min hund alltid är vid min sida.
* Att solen lyser så fint hela dagen.

7 kommentarer:

  1. Det blev en jättefin lista som du fick ihop, skönt att ha människor runt omkring sig som stöd när man har dåliga dagar!!

    Men du, blodpalt.....GUD så gott och GUD så länge sedan jag åt det!
    Varje julaftonsmorgon åt vi det hemma när jag var liten, uppstekt med lite mjölk i, en rejäl smörklick och lingonsylt. Herregud, nu rinner snålvattnet;))
    Tänk på mig när du stoppar första tuggan i munnen:)

    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin lista. Å vad gott med blodpalt. Tänk när mamma levde då åt man blodpalt.
    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. du fick ihop en jättefin lista trots att du inte trodde det :)
    hoppas ditt onda försvinner fort...

    kramar om

    SvaraRadera
  4. Du glömde att det är din namnsdag på listan.........
    Grattis från Kjell & co

    SvaraRadera
  5. Det blev en fin lista du fick ihop och visst är det tryggt och skönt med nära och kära runt sig, speciellt värdefullt när man har "låga" dagar. De negativa tankarna de kommer ju som pärlband vid dessa tillfällen.
    Hoppas verkligen att du får må bättre i din värk imorgon;))
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  6. Blev ju en jättebra måndagslista!! Skönt att ha familj och vänner som bryr sig och finns där för en när man har dåliga dagar...!!
    Ha en bra dag!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Fatet fick jag av min underbara kusin.Hon betyder väldigt mycket för mig.Hon vet vad jag gillar hi hi.
    Ha en underbar dag.
    Kram Anni

    SvaraRadera