onsdag 30 mars 2011

Nymålad hylla

Jag har spraymålat en liten hylla som var furufärgad tidigare. Men det blev inte alls bra. Första varvet sprayade jag i garaget men det luktade så starkt så nästa varv målade jag ute . Tydligen var inte det bra för ytan blev knottrig , var väl för kallt gissar jag . Tyckte det verkar så enkelt att bara spraya på färgen , har bara gjort det en gång tidigare och det var en tavelram ( då gick det inte heller så bra , resultatet blev bra men jag hade inget skydd för munnen så jag fick svåra luftrörsbesvär i tre veckor efter. Det var därför jag tänkte att det är bättre måla ute med munskydd.) Men nästa gång jag ska måla något blir det med vanlig målarfärg och pensel.
På håll syns det inte hur fult det blev.
Det är mina första små skor som är på hyllan. Kul att ha dom kvar. Dom är alltså 50 år.

10 kommentarer:

  1. Den vita hunden ser ut som en fundersam leksakshund.

    SvaraRadera
  2. blev bra tycker jag:))skorna är j för söta,kul att ha kvar:))
    Här är det fullt upp.....jobb,hockey,hästen m.m hinner inte blogga så mycket som jag vill......Ha de bra /kram

    SvaraRadera
  3. jag har aldrig spraymålat något, bara använt pensel :)
    Sv: tack
    kramar

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut i alla fall! Roligt att ha kvar de allra första skorna. Jag har sparat mina första stövlar och de är väl närmare 46 år, tror jag....-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Ohhh det blev ju superfint, o vad härligt med skorna. jag har också mina skor kvar o de står såp fint tillsammans med barnens forsta skor;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Jag har mina allra första skor kvar oxå :)
    Ganska stor skillnad på skorna då och nu!
    Men det är roligt att dom är kvar :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  7. Du kanske kan slipa av den lite med sandpapper och antingen måla om, eller låta den vara lite avskavd i färgen?
    Hur som haver, på håll ser den riktigt bra ut;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Kikar in igen till dig:))äntligen tid med bloggandet:))
    kul med dessa skor,jag har också sparat några i min bagarstuga:)ha en underbar lördag

    SvaraRadera
  9. Hoppas din helg varit bra :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  10. Hallå där, saknar dina inlägg!
    Kram♥

    SvaraRadera