onsdag 16 mars 2011

Nystädat

Så skönt , nu har vi ett nystädat hus. Vi brukar hjälpas åt med städningen. Maken dammsuger och skurar , jag dammtorkar och sköter tvätten. Det är bra när han har ledigveckor då och då.
Apropå städning : En städgrej jag gillar är våran Electrolux Ergorapido , en liten dammsugare som är perfekt att ta till när man ser nån dammboll , smulor eller annat småskräp och inte ids ta fram stora dammsugaren. Bara man kommer ihåg att ladda den. Vi köpte den egentligen för att använda i husvagnen och förtältet när vi campar , men den används flitigt inne också.
Snart blir det avkoppling i TV - soffan , med vindruvor . Det var halva priset på coop nu så jag köpte en stor påse.

4 kommentarer:

  1. Dom är verkligen praktiska dom där små!
    Vi köpte en centraldammsugare för några år sedan, tala om ett kanon inköp :)
    Skulle ha köpt en för länge sedan!
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. vilken behändig apparat:))måste vara kanon i husvagnen med:))jag gillar husvagnsliv,så mysigt.

    jo,nog var det jämna år alltid(40)nu är jag vuxen:))kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också en liten "sak", den sitter på väggen o är hur bra som helst att ta fram när det är smuligt eller nåt annat skrutt på golvet eller bordet;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. En sån dammsugare har jag också funderat på att köpa. Då hade jag kanske städat oftare ;)?

    SvaraRadera