torsdag 19 september 2013

Beställt gardiner


Nu när hösten är här blir jag sugen på att byta gardiner och inreda med varmare färger. (Det vill nog de flesta ;)
Fönsterna här i lägenheten har andra mått än de vi hade i villan. En del gardiner passar inte.
I dag har jag gjort en beställning från Gårdsromantik. En röd-vitrutig hissgardin till köket.
Vi har två fönster i köket, men jag har tidigare beställt likadana gardiner därifrån så en av dom passar till lilla fönstret om jag kapar den på sidorna.
Jag gillar dom och eftersom de inte använts mer än några månader i villan så kom jag på att jag kunde köpa en ny och använda en av de gamla.


Jag beställde också hyllremsor därifrån. Tack för tipsen att det fanns där!

Jag har inte bytt gardiner i något fönster ännu. Min kropp strejkar med mycket värk så det är bara att "gilla läget" och invänta bättre dagar. Frustrerande när man vill men inte kan göra det man har lust med :(

7 kommentarer:

  1. Åh, så fint du får!
    Jag måste också sätta upp nya gardiner. Har inte bestämt vad ännu, men någon hissgardin blir det.
    Fast det är samma hyreslängor, så stämmer inte fönstren alls med de gamla, mer än köksfönstret.
    Ha det gott, kram♥

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul med nya gardiner, den du beställt ser fin ut, jag gillar rutigt. Stackare du med din värk, har det att göra med väderomslag kanske?
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag berätta en hemlighet: jag har fortfarande julgardinerna uppe i köket!!! Men jag skäms inte ett dugg, eftersom jag har rött som accentfärg och hissgardinerna är röd- och vitrandiga;)

    Jobbigt när inte kroppen vill samarbeta!! Vet att min mamma har likadant, sen när hon mår bra gör hon alldeles för mycket och får lida för det dagarna efter.

    Ha en härlig kväll min vän!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Hej på dej! :o)

    Superfina gardiner du beställt. Rutigt är ju så fint. Hos Gårdsromantik-Maud kan man hitta hur mycket fint som helst. Jag har varit till hennes gårdsbutik flera ggr i sommar. Det är nog min absoluta favoritbutik faktiskt. Hon har verkligen ett brett sortiment i den stil som tilltalar mej mest.

    (Psst! En liten hemlis. Bara mellan dej o mej. Senast jag bytte gardiner var efter jul i vintras. Men säg det inte till nån ;o)

    Ha en underbar helg!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  5. mm, det är härligt med lite mer färg nu, jag bytte ju också gardiner i köket alldeles nyss, jättefina gardiner och där fick du ju tag i hyllremsor också :) bra
    men vad tråkigt att du har sådan värk nu extra
    bamsekramar till dig <3

    SvaraRadera
  6. Vilka söta gardiner!!
    Så tråkigt när kroppen strejkar...
    *Kramar om*
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

  7. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Så hemtrevliga gardiner, och vad vackert det blir i dina skåp.

    Önskar dej fina höstdagar
    Kram Margaretha

    SvaraRadera