söndag 29 september 2013

Egna må bra bilder


Tack för alla snälla kommentarer i förra inlägget!

Vissa bilder man fotar är egna "må bra bilder". En sån bild är den ovan.
Min man undrade varför jag har fotat myggfönstret........
Det var inte det jag fotade utan känslan den där morgonen i stugan i början av sommaren när jag klev upp och öppnade fönstret och satt dit myggfönstret. Solen lyste så varmt och skönt.
Fina termosen med blommor på.
Det är en sån bild jag kan titta på och minnas den härliga känslan :)


Likadant med den här bilden tagen i början av september när vi var i stugan och jag var på en promenad med Ludde efter grusvägen. Det var så varmt som på sommaren.
En "må bra bild" för mig.



11 kommentarer:

  1. Visst är det ju så att vissa bilder väcker en speciell känsla :)
    Det är som resor som man lever länge på tack vare minnen...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se dina må bra bilder!
    Kul inlägg............
    Jag kan sitta långa stunder och titta på foton och minnas precis hur det kändes när kortet togs.

    Kram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder och jag förstår dina känslor! Hoppas du mår bättre nu! Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Ja, du gör som jag. Hittar ett vackert motiv helt apropå.
    Må bra, kram♥

    SvaraRadera
  5. Aha både du och jag har tänkt på sånt idag! :)

    Bastun jag pratar om måste man köpa. Kanske att det finns som behandlingsalternativ på större orter, jag vet inte.. Vi har pratat om att försöka köpa en liten sån. den är tydligen bra för många olika besvär, symtom och åkommor. Strålningen går in en bit in i kroppen och kan tydligen vara väldigt bra för de med värk.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Billig terapi att titta på bilder man tagit, brukar också göra det när det känns extra tungt!
    Sov så gott//kram♥

    SvaraRadera
  7. Ja i bilderna lever minnet... & när man tittar på dem "är man där igen" man kan känna samma känsla, dofter...
    Foton är härliga :-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Fina minnesbilder är någonting som man lever på länge♥
    Söta vovs ser ut att må toppen på promenaden :)
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  9. :) må-bra-bilder är bra :) jag tittar också på sådana ibland
    kramar

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder! Man mår verkligen bra av att titta på dem!

    Må så gott vännen!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  11. Ljuvlig bild...älskar när känslor visas på bilder, du hade fångat ljuset perfekt! Ha en fin dag...kul att titta runt hos dig och komma ifatt efter min låååånga arbetsvecka!

    SvaraRadera