fredag 27 september 2013

"Gilla läget"


Här kommer inte inläggen så ofta. Det beror nog på att det inte händer så mycket.
Jag har ständig värk. Just nu är det nog värken som har övertaget. Jag brukar försöka fokusera på positiva saker, om än bara små vardagshändelser.
Men det är svårt när man knappt orkar med vardagliga sysslor. Det tar hela förmiddagen innan jag duschat och klätt på mig, efter det är jag tömd på energi........kanske svårt för en frisk person att förstå.
Handla, laga mat och diska är ibland omöjligt, får hela tiden ändra planerna efter dagsformen.
I dag t.e.x så får det bli en middag bestående av hämtpizza som David ska leverera hit och äta med oss. (Peter jobbar eftermiddag, annars kan ju han fixa mat)
Jaja.....det är bara att "gilla läget" som jag skrivit förr.......och göra det bästa av situationen.

Det är kanske det kalla vädret som gör att jag mår sämre nu, vi har blåsigt och bara 5 grader. I går låg det snö på marken på morgonen, men det försvann senare.


Jag kan visa en bild på min jacka som jag köpte i somras på Kapp-Ahl i Piteå. Det är en lätt dunjacka som är skön att ha på sig i höst och till våren.

Hoppas jag har ork att handla senare efter middagen. Tur att affärerna har öppet länge.
Men klockan 20.00 ska jag sitta i tv-soffan. Då är det Idol som jag gillar att se på.

                                            ♥♥ ÖNSKAR ER EN TREVLIG FREDAG ♥♥

14 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det är. Det tar musten ur en. Tycker det blir värre med värken på hösten. Kanske är det kylan som börjar komma som påverkar. Skickar dej en styrkekram, vännen! ♥

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt för dig. Hoppas det känns bättre. Kryp ner i ett varmt bad om ni har badkar det är skönt. I helgen flyttar vi äldsta sonen jonas med familj till stockholm från Göteborg. skönt då har vi alla ungdomar på samma ställe.
    Ha en bra helg annars kram från Anki

    SvaraRadera
  3. Ja du , att ha ont det tar på krafterna. Man blir så ledsen och frustrerad när man inte orkar så som man vill................
    Värme kan nog vara bra för din värk...............ett varmt bad kanske och värmedyna runt ryggen värmer upp hela kroppen.

    En förhoppningsvis bättre dag till dig imorgon,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. vilken fin mellanjacka, jag köpte mig en mellanjacka förra hösten, min är ljuslila
    vad tråkigt att du ska ha så ont och inte ha någon ork
    jo, ikväll sitter vi bänkade till Idol :) det vill jag inte missa
    styrkekramar till dig vännen <3

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att du har värk, förstår att du blir ledsen när den slår till. Hoppas du blir uppiggad av att titta på Idol. Det här är första året på länge som jag inte tittar på det programmet, gillade inte det andra förra året (kommer inte ihåg vad det hette). Det har varit för fint väder för att sitta inne vid TVn.
    Så fin jacka du köpt, jag har beställt en via nätet idag, ska bli spännande att packa upp och prova.
    Ha en fin helg ! Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag tycker synd om dig!! Hoppas att det värsta ger sig snart, så att du kan göra saker igen.
    Stor kram♥ till dig min vän!!

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag tycker synd om dig och alla andra som ständigt har värk. Förstår att det tar på krafterna...
    Extra varma kramar till dig!!

    SvaraRadera
  8. Hejsan på dig:)Förstod det då du inte heller bloggar.Det är samma lika med mig- har verkligen varit inne i en djup svacka och det är verkligen svårt för omgivningen att förstå att man orkar endast det primära.Vädret påverkar massor.Jag såg också Idol igår och åt godis idag ska jag ut på Apoteket och fylla på...hi..hi.Ha en jättefin helg och tänk MYS!!!! och inga måsten i helgen.Varm kram till dej:):)

    SvaraRadera
  9. vilket gulligt kort på Ludde <3
    det är samma med mig.. är inne i världens svacka... värken är skitjobbig & jag känner mig slut som människa.. men det är som du skriver det är bara att gilla läget :-)

    jättesnygg jacka!!

    kram

    SvaraRadera
  10. <3 dotter / Hanna

    SvaraRadera
  11. Stackars dig vad jobbigt :( Jo jag vet vad det innebär med värk. Min sambo har det så och det är att anpassa livet efter det. Inte lätt alla gånger. Han, min sambo, ska till Strängnäs för operation. Bara det inte tjorvar med Umeå och papper hit och papper dit....

    Håll dig varm och frys inte! Vad tror du om en sån där "infraröd bastu"? Många blir hjälpta bra av det.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  12. Visst är det så att det är först när man har konstant smärta som man förstår hur det påverkar livet, vardagen, välmåendet osv. Hoppas det har blivit lite bättre för dig nu.
    Jag använder min dunjacka året runt, även kalla sommarkvällar och mitt i vintern - under annan jacka när det är riktigt svinkallt ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åh, jag har en lättdunjacka, som jag köpte tidigt i våras, för att ha på Thailandresan då i mars, den är super. Jag har haft den med till Kroatien också.
    Sänder en stor varm kram♥♥♥

    SvaraRadera
  14. Förstår dej precis! Vet hur jobbigt det kan vara. Och man måste faktiskt få ha sina dåliga dagar. Du är bara människa och mänsklig. Ingen orkar vara positiv jämt. Inte ens en fullt frisk människa. Hösten är ofta en jobbigare period. Själv upplever jag det som så. Kanske är de det kalla vindarna som gör det. Hoppas iaf att du snart mår bättre. Hihihi, vi håller utkik efter guldkanter i tillvaron. För det är vi faktiskt värda :o) Eller hur?

    Superhärlig jacka du köpt!

    Varma kramisar
    Monika

    SvaraRadera