måndag 23 september 2013

Engla


Jag berättade i ett tidigare inlägg om att min dotter Hannas och hennes sambo Jonas katt Tjorven försvunnit och mest troligt blivit påkörd.
Deras andra katt Hugo har varit jätteledsen efter det ( ja, Hanna och Jonas också såklart).
Dom bestämde sig för att köpa en till katt.
Nu har dom lilla Engla hos sig och Hugo behöver inte känna sig ensam mer. På bilden ser det ut som att dom blivit goda vänner redan.
(Jag har lånat Hannas bilder, har inte träffat den nya lilla sötnosen. Hanna och Jonas bor i Överkalix, ca 14 mil härifrån).


Så söt ! Englas mamma är en raskatt av rasen Ragdoll och pappan troligtvis en grå bondkatt.


En bild på vårat sovrum. I dag kunde jag torka fönsterna på baksidan. Det har varit lite uppehåll mellan regnskurarna.
Peter har bytt sängkläder och skurat golvet, jag dammtorkat. Nu har vi ett rent sovrum. Även Saras rum är städat.

6 kommentarer:

  1. Men vilken liten sötnos, bra där att Hugo fick sig en kompis;)!
    Vad fint ni har i sovrummet, förstår att det är skönt att städningen är bortgjord.
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Mycket fint inlägg uti oss och katterna, nya kissen ger Hugo kärlek, han mår mer och mer bättre. Dom börjar bli vänner. Vi saknar Tjorven men hon finns i våra hjärtan, minnen. Bra far hjälper till i hemmet. Jonas är den bästa, han hjälper mycket, så axeln läker och håller bättre :) kram dotter Hanna <3

    SvaraRadera
  3. Vad bra att de bestämde sig för en katt till. Mycket söt lilla Engla men Hugo är oxå söt :-) Hoppas de kommer fungera bra tillsammans :-)

    Vad härligt med ett rengjort sovrum från topp till tå.. Det är bra när man kan hjälpas åt då blir allt enklare & roligare :-)

    Ha en godnatt!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. For en søt liten kattepus :) og herlig med rent soverom.

    SvaraRadera
  5. åh vilken söt liten Engla-kisse, vad mysigt för Hugo att få en ny kattkompis
    det är skönt att få städat och fint, du/ni har ett jättevackert sovrum
    Sv: jag tycket också om ugglor och min mamma ännu mer faktiskt, hon har samlat ugglor i många år
    kramar

    SvaraRadera
  6. Nawww vilken liten sötis, de ser ju ut att vara goda vänner redan.
    Kram

    SvaraRadera