fredag 6 september 2013

Hyllremsor


Jag gillar vårat skafferi. Tidigare när vi bodde i villan hade vi två mindre skafferier ovanför kyl och frys. Man var alltid tvungen att klättra på en stol för att nå.
Nu i lägenheten har vi ett sånt här, det är bara den översta hyllan man inte når.
Jag har sökt efter hyllremsor men inte hittat någonstans. Min mamma har såna i sina skåp, jag sa åt henne att jag har letat efter såna. Då sa hon att hon har kvar lite som blivit över och hon sparat i många år. Jag fick den biten av henne.



Hyllremsan är i plast med en klisterremsa som man fäster den med. Nu räckte det inte till de två bakre små hyllorna. Men jag tycker det blev fint ändå.
Vill ha hyllremsor i de andra köksskåpen också, får leta vidare. Det kanske är omodernt med såna men jag gillar det.

I dag ska Sara åka buss till Överkalix (12 mil härifrån) och hälsa på storasyster Hanna och Jonas. Hon kommer hem på söndag.


                                 (Bilden är tagen i stugan en vacker kväll. Sara har fotat den)

14 kommentarer:

  1. Blir så gammaldags och fint med hyllremsor!
    Sätter det ibland i våra skänkar vi säljer i butiken, det var ju så de hade det förr...........
    Struntar i om det är "modernt" eller inte, fint är det.

    Önskar dig en fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Nu i vårt gamla hus har vi backar att dra ut så här passar inga hyllremsor. Det gamla vi flyttade ifrån hade ett gammaldags med ventil och där hade jag hyllremsor. Men det finns nog att få fatt på i speciella affärer. Ha en riktigt fin helg du också! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt fin med hyllremsor!
    Du hittar såna här: http://www.gardsromantik.se/kok/hyllremsor/

    Ha en fin helg. / kram! ♥

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt snyggt!
    Ha en fin helg...själv ska jag jobba!
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  5. Dom säljer hyllremsor på gårdsromantik.se!:) //mvh gammal kullebo

    SvaraRadera
  6. Dom säljer hyllremsor på gårdsromantik.se!:) //mvh gammal kullebo

    SvaraRadera

  7. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Hej Maria
    Vist blir det fint med hyllremsorna, det gör inget att inte alla hyllor har det.
    Så vacker himlabild.

    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  8. Ja, man kanske gjorde så här ofta förr - men saker och ting och idéer går ju igen, så inte tycker jag det är omodernt - fint blev det!

    SvaraRadera
  9. Hyllremsor, ja! Det hade man förr, jag har haft det! Har totalt glömt att sådana fanns. Vilket jobb det var, man lade in hyllpapper också!
    Ha en fin lördag, kram Gerd♥

    SvaraRadera
  10. här: http://www.hus-modern.se/
    hittar du hyllremsor :) gå in där och kika
    mm, det är fint med hyllremsor, mormor hade alltid och även mamma hade det förr
    Sv: det är inte Sluggo som ligger så där :) det är Nemo :)
    önskar dig en fin lördag
    kramar

    SvaraRadera
  11. Det ska vara praktiskt i köket! Ser jättefint ut det där, både skafferiet och hyllremsorna där på :)

    Hoppas att du har en fin helg <3 Jennie

    SvaraRadera
  12. Vad gulligt med hyllremsor, vet inte om jag har sett det innan.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Minns min farmor hade alltid sådana hyllremsor, tycker det är jättegulligt♥
    Hoppas du haft en fin helg vännen
    Kramen♥

    SvaraRadera
  14. Vad fint det blev :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera