söndag 1 september 2013

Grillat


I dag har vi invigt den nya grillen. Vår förra rasade ihop, den hade rostat så benen vek sig.
Coop sålde grillar med 30% rabatt så vi passade på att köpa en ny.
Det började regna när Peter tände grillen, men som tur var slutade det ganska fort så det gick bra att grilla.


Fläskfilé, potatissallad och lite tillbehör. Gott!
Tallriksunderlägget med spetsmönster är i plast. Fint och lätt att torka av.


Nu har jag bytt jord i blomman som jag skrev om tidigare. Den luktade ju så konstigt, men nu är det problemet löst :)

13 kommentarer:


  1. Gott det ser ut, måste grilla till helgen
    Jag har en sån blomma. låter den vissna ner på vintern och väcker den när ljuset återvänder. Den står i ett svalare rum.

    Önskar dej fina dagar
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  2. Gott med grillat! Vi grillade igår :)
    Skönt att det var jorden som var boven :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. tur att det slutade regna :) vad gott det låter
    vad bra att lukten försvann i och med att du bytte jord i krukan
    Sv: vår kommun vill att det bara är kommuninvånarna som kommer med skräp till tippen och därför måste vi alla ha ett återvinningskort, det infördes för ett par år sedan och det är inte ett personkort utan kortet tillhör den fastighet man bor på
    kramar och en fin kväll till dig

    SvaraRadera
  4. Grill mästaren, :) Jonas har grillat fläskfilé åt oss, potatisgratäng, Fanta, majs, fetaost, kall Bernesås hur de va gott :) kram

    SvaraRadera
  5. Samma grill som vi har ni å samma käk grillade kära svärfar som vi gjorde idag!... Du är mkt bra på att skriva en bra blogg har du:) / din svärson

    SvaraRadera
  6. Jag ser att ni har en massa gula löv, så är det här också. Skönt att ni hann grilla mellan regnskurarna. Vi har sluppit regn hela dagen, fast höstvindarna har blåst rejält! Ha en fin söndagskväll! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Skönt att det löste sig med "blomdoften".
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är gott med grillat,vi grillar året om. Skönt när peter har kommit hem.
    Kram från Anki

    SvaraRadera
  9. Åh, nu blev jag sugen på grillat...........

    Vad skönt att du fick ordning på den fina blomman, den har ju en så ljuvlig färg.

    kramen,
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Gott med grillat.vi har varit på mbgt ip hela dagen jag och Freja. Det var fotbollscup.
    Precis när vi kommit hem så öste regnet ner.

    SvaraRadera
  11. åhhh vad gott med grillat... ja grillat är ju godast ;-)
    Lite regn har ju inte en van grillare dött av så :-P

    Vilka fina underlägg. Vart har du köpt dem?

    Du har rätt.. Jag/vi är curling mammor.. & tyvärr så skämmer man nog bort både man & barn när man går hemma. MEN det är ju oxå så att även jag tappar lust, inspiration, ork.. jag blir frustrerad när någon blir LAT rent ut sagt... gör inget för man orkar inte, men sen "orkar" man ex spela golf (mannen) om ngn golfkompis ringer. Det är lite väl mycket Golf i hans hjärna just nu.... nyhetens behag ;-) ...
    Sen är vi inte helt överens om detta med att köra dottern... Jag tycker att eftersom en resa på 25min tar 2h med buss till jobbet så tycker jag att vi under dessa 3 introduktionsveckor kan stötta henne & hjälpa henne med transport. Jag vill ju att hon orkar detta & det gäller ju bara under 3v. Sedan ska hon ju vara på den nyöppnade hamburger restaurangen från oktober & den ligger nära oss, cykelavstånd. Men maken tycker att han är stor nog att ta sig själv & tycker det är trist att köra & att det tar henne 4h per dag att åka buss.... Så är det bara säger han.. Jag orkar ju inte ta alla körningar själv.. så det blir en irritation mellan oss... Jag tar när han jobbar & han kan ju hämta när han är ledig tycker jag... Allt detta beror ju på att jag själv är i en svacka med ork.. ser allt som måste göras/behöver göras men ingen annan bryr sig... När energin kommer tbx till mig & lusten & inspirationen så tycker jag att detta är GANSKA ok ändå.... & håller jag en bra nivå & är glad & pigg så blir konstigt nog alla andra det oxå ;-)

    Ha en fin kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Grillat tillhör verkligen sommaren :)
    Så glad blomman skulle bli över den nya jorden :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  13. Jag tror att jag aldrig blir less på grillat, det är ju så himla gott!!
    Skönt att det ordnade sig med blomman:)
    Förresten...GRATTIS på födelsedagen!!
    Kram♥

    SvaraRadera