måndag 30 september 2013

Duk och hjärta


Den här veckan har Peter ledigvecka och planerna var att vi skulle åka till stugan. Men jag valde att stanna hemma. Känner att jag inte orkar åka dit när jag inte mår bra.  
Peter har åkt dit och ska bygga klart innertaket i duschrummet och bastun. Och "göra vinter" i stugan.

Jag har varit på stan i dag och handlat mat. Gjorde även ett besök i min favoritbutik Tygklippet och köpte en duk som ska vara på köksbordet. Passar fint till de röd-vitrutiga hissgardinerna som jag ska hänga upp någon dag.


Fastnade såklart för ett hjärta också. Ni vet väl att jag gillar ♥♥♥♥
Ett trähjärta som man kan tända ett ljus i. Med små träbitar som man lägger i hålet och har framme det som passar. Det är text på baksidan också. Förutom de som syns här står det Andra advent, Tredje advent, Glad påsk och Lycka.


11 kommentarer:

  1. Oh, vad käckt hjärta! Jag som bara ÄLSKAR värmeljusstakar! Och hjärtan! ♥♥♥ Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en sån klok kvinna Maria! Jag beundrar dej!

    Så fina saker du köpt. Jag är som du, hjärtan ska de va! :o)
    Det där var verkligen jättefint med alla sina olika texter. Toppen!

    Mys & Må så gott!
    Varma kramisar
    Monika

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och ovanlig "ljusgrej", en sån har jag inte sett förr!
    Förstår att du har det jobbigt med värk och elände, eftersom du väljer bort stugan. Vet ju hur mycket den betyder för dig...
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  4. Hihi, jo jag vet ju det, att du gillar hjärtan precis som jag :)
    Vilket jättefint hjärta och duken och gardinerna kommer ju att piffa upp i köket :)
    Så trist att du fick välja bort stugvistelsen. Du som ♥ er stuga...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Och du är också tillbaka :) Vi är lite upp och ner i bloggvärlden. Men precis som du har skrivit vem vill läsa mitt tjat liksom, jag skriver ju om samma saker hela tiden. Men samtidigt så är det ju som min "dagbok" där jag vill skriva av mig lite.... Vilket fint hjärta! Ha det gott!
    Kram Kina

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilket sött hjärta. Så käckt att man kan byta ut texterna :-)

    Synd att du inte kände att du orkade åka med till stugan.. Men det kanske är lika bra att vara kvar hemma & slicka sina sår när man ändå inte mår bra & inte är något vidare sällskap...
    hoppas du mår bättre snart :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Va mysigt att du har en favorittygaffär nära dej, det har jag inte numera. Åhléns har precis stängt ner här, de hade en del fina tyger. Och hjärtan är ju bara så fina, förstår att du fastnade för den! Hoppas du har en bra dag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. vilket fin hjärta och roligt att man kan byta text så där :) det kommer att bli superfint i köket med de gardinerna och den duken, tråkigt att du inte kände dig tillräckligt bra för att följa med till stugan, jag tror att du också hade längtat efter att få komma dit en sista gång för i år
    Sv: det är ingen riktig brunn, bara prydnads, J gjorde den till mig får några år sedan, jag hade tjatat rätt länge då :)
    kramar

    SvaraRadera
  9. Tack för din omtanke, det värmer;) Sedan jag började med instagram så har jag varit väldigt lite vid datorn, det är så mycket smidigare och lättare. Jag skulle önska att du också fanns där, skulle du någon gång skaffa dig insta så finner du mig under sjoboa, jag är ganska så flitig där och fotograferar mycket. Någon gång ibland kollar jag din blogg från mobilen men jag har svårt för att lägga kommentarer via den tyvärr, jag hoppas att det skall bli lättare from nästa år då vi får fiber dragen hit till landet. Va rädd om dig vännen, vi hörs. Kramisar Lussan/Sjöboa

    SvaraRadera
  10. Tråkigt att du inte kunde följa med till stugan. Jag vet ju att du tycker om att vara där♥ Visst vet vi att du gillar ♥:an. Jättefint var det :)
    Ger dig en stor varm kram♥♥

    SvaraRadera