torsdag 5 september 2013

Ren och fin


TACK för alla gratulationer på min födelsedag!

Nu blev det ett blogguppehåll på två dagar. Men det har inte hänt något att blogga om. Ibland är det lätt att skriva ett inlägg sen kan det ta stopp.

I dag har jag duschat Ludde. Det är ett tungt jobb för min värkande kropp.
Han gillar inte att duscha eller bada (inte regn heller), går och gömmer sig under sängen när han ser vad som är på gång.
Men nu är han ren och fin med nyklippta klor.

Vi har varit tvungen att lämna tillbaka Saras hamster till zooaffären. Den var så rädd, bet oss så fort man försökte sätta fram handen. Gick inte alls att ta i den.
Jag pratade med personalen och dom tyckte vi skulle återlämna den.
Jag tror att beteendet beror på att den hade varit i affären hela sommaren och kanske inte blivit så mycket ompysslad mer än mat och ren bur. Hamstrar sover ju på dagarna och är pigg på kvällen och natten, då är det ju ingen i affären.
Vi har haft hamstrar flera gånger tidigare, men ingen har varit så att dom bitit.
När dom får in hamsterungar ska Sara få hämta hem en ny. Det är lättare att få en yngre hamster tam.


5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med hamstern.. Men det är ju inte så kul om man inte kan mysa lite med den :-) Bra att hon kan få en ny frampå!

    Vad fin han blev Ludde :-) Kanske inte är så kul att duscha men det är skönt efter :-) Hoppas du inte fick alltför ont efter :-)

    Jasåå minsann fler än jag som curlar :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt med djur. Min man och jag hade en katt i den förra lägenheten. Den gav vi all kärlek, den fick gå ute både i band, och när vi campade på Öland, fritt, kom på visselpipa! Men hon trivdes inte med tillvaron, allt blev fel.
    Vacker vovve♥
    Lugna kramar♥ Gerd

    SvaraRadera
  3. Djuren är som vi, olika. Visst är det skönt när hunden är nyschamponerad. Det känns verkligen i ryggen efteråt! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. fine Ludde
    vad tråkigt med hamstern, fast sådana djur är det ju viktigt att man tränar dem att vara sociala annars blir det väl så att de är rädda och biter
    Sv: hundvård måstes ju ibland :) jag tycker det är roligt men det är ju som du skriver, jobbigt också, jag får ju till och med värk natten efter om jag plockat bär, så...... ja, du förstår
    kramar och en fin fredag till dig

    SvaraRadera
  5. Nåmen Ludde blir ren och fin, du får vila i helgen ordentligt :) snart kommer syster blir mycket trevligt, tur hon vill hänga med sin syster fastän hon är 11 år yngre. :)

    SvaraRadera