måndag 30 maj 2011

3: an lämnar boet

Snart ska David flytta hemifrån . Han ska hyra en lägenhet i stan i Gällivare. En etta med kök som han får hyra i andra hand av en kille i 6 månader. Det känns lite vemodigt men jag förstår ju att han tar erbjudandet . Han ser fram emot det , och det går säkert bra .

Vi har nyss varit och hälsat på Peters jobbarkompis med sambo . Dom ska snart bli föräldrar så nästa gång vi hälsar på där så har dom en baby . Dom har fått våran gamla spjälsäng som nu stod bäddad och klar att ta emot den nya familjemedlemmen .

I dag fyller min äldre lillebror år ( min yngre fyllde ju nyss ). Ett stort GRATTIS  till Peter !! Ja han heter också Peter som min man . Han bor i Stockholm med sin sambo Marie .

På bilden är det jag och han , 1964 .

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt för David med en egen lägenhet, fast det kanske känns lite knasigt för dig, kommer såväl ihåg är barnen flyttade ut, men åren går o allt blir bara bättre o bättre))

    kramizzzzzzz
    gunsan

    SvaraRadera
  2. min äldsta dotter fyller också år i dag så vi gratulerar båda :)
    spännande med egen första lägenhet
    kramar

    SvaraRadera
  3. Det är blandade känslor när barnen flyttar hemifrån, vemod blandas med lättnad. Tanken på att de ska bo hemma flera år, nä huvvaligen;))

    Godnattkram♥ till dig från mig

    SvaraRadera
  4. Roligt med en egen lägenhet!
    Man minns ju själv hur det var när man fick sin första lägenhet, jätte spännande!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  5. Kul med en egen lya... men jag förstår att det känns lite vemodigt.. samtidigt som man vill att barnen ska utvecklas... vill man ju gärna ha dem kvar...

    Önskar dej en riktigt skön tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. tre av mina har flyttat nu flyttar snart den fjärde.

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det känns vemodigt när barnen flyttar, men samtidigt blir man stolt över att de har blivit självständiga individer!
    Kram
    Anne-Lie (hemma hos Märtha).
    PS! Är det fler som har problem med blogger? Går inte att kommentera med googlekontot?

    SvaraRadera