onsdag 18 maj 2011

Lite tomt i huset

Jag har vinkat av Peter och Sara vid tåget kl. 13 , dom har en resa på 22 timmar till Göteborg . Det är ca. 150 mil dit . Men det går säkert bra , dom har bokat en egen liggvagnskupé . Blir borta till nästa torsdag . Känns lite tomt här hemma , bara jag , David och Ludde .( Och David är inte hemma så mycket ). Kameran har också följt med till Göteborg så nu kan jag inte lägga in nytagna bilder här på bloggen . Får ta av dom som redan finns. Min mobil har kamera men den har jag ärvt av Sara så den är gammal och finns ingen sladd till den att föra över bilder med till datorn.

Det är kallt här i dag , kom t.o.m några snöflingor i morse . Men det kanske är bra för det brukar pratas om att om det är kallt på Erikdagen så blir sommaren varm .

Bilden har jag fotat av ett gammalt foto . Det är min lillebror Kjell när han var 1 år. Han badar på min mormors gård i Haparanda. Hon bodde i ett stort hus. Men varken huset eller mormor finns kvar.


Lillebror han fyller år i dag så jag säger ett stort GRATTIS till honom . Han bor i Stockholm med sin sambo Birgitta.

11 kommentarer:

  1. Betyder det att även vi kan vänta lite snö månne!

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos....och vilket vackert hus..
    Kram Anni

    SvaraRadera
  3. Här är det oxå kallt....och regnigt! Känns som höst..:-(! Måtte det vända snart!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har haft sol och varmt, så himla härligt!
    Tur du har Ludde som sällskap, annars har det blivit väldigt ensamt:)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. GRATTIS till bror din
    förstår att det känns ensamt för dig
    Sv: en annan bloggare gav mig det rätta namnet på busken, det är en bukettspirea
    kramar

    SvaraRadera
  6. Men du har ju din fyrbente älskling, och det räcker länge det :)
    Jag säger som Marie... Sol och varmt har det varit :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. Födelsedagsbarnet med sambo hälsar och tackar för en fin bild. Vi har suttit på en solig uteservering i Vasastan och ätit en god middag med en kall öl till.

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Tack för kommentaraerna hos mej!

    Förstår att det känns tomt i huset nu.. men ibland är det bar att längt lite efter varandra.. blir så kul när man ses igen. Tur att du har hunden hemma :-)

    Göteborg ligger ca 1h resa från mej :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men fy, inte någon mer snö, hoppas det kom o försvann lika fort;)

    Skönt att du har lill-vovvsingen hemma i alla fall;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Ingen snö ännu i alla fall!

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Brukar träffa på dig i inläggen hos Hemma hos Märtha och blev lite nyfiken på din blogg! Kände igen mig i i ditt inlägg om det här med mobilen :). Det var en trevlig blogg du har! Jag kommer tillbaka! Ha en trevlig helg! Maria

    SvaraRadera