tisdag 18 januari 2011

Dagens Diamant tänkande

När man som jag är sjukpensionär och bara är här hemma är det lätt att man fastnar i ett negativt tankemönster. På kvällen brukar jag tänka på de positiva som hänt under dagen, och välja ut Dagens Diamant . Det kan vara precis vad som helst, t.e.x ett besök av eller hos vänner, ett trevligt telefonsamtal, en komplimang, en bra film, ett restaurangbesök, en fin blomma jag fått eller köpt..........
I går var det ett gulligt sms jag fick på kvällen av mitt näst äldsta barn Hanna .

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i vad du skriver om negativa tankar. Bra tips där att ta fram en positiv sak, vore något för de flesta faktiskt!!

    Ha en fortsatt bra tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hallå! Läser att du har hund, vad är det för ras du har? Att ha hund är en positiv bit i livet :) alltid glad och tacksam :)
    Än om man känner sig lite vissen så kan alltid en hund göra en glad :))
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja, gör gärna ett inlägg och berätta om din hund :)
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  4. Vad söt Hanna är och jag har sett hennes kille på Facebook.Han ser så rar ut. Det är lätt att man får negativa tankar som mal i huvudet. Man får tänka positivt det som är bra. Men jag förstår när man har värk jämt så är det inte lät kram

    SvaraRadera