lördag 22 januari 2011

Recept på köttfärslåda

I dag har jag lagat en köttfärslåda.Min dotter med sambo har också ätit här.Den är lättlagad och gillas av alla.Jag gillar att laga sån mat , lådor , gratänger där det blir mycket mat och är enkelt .Här kommer receptet som räcker till många, ca 6-7 personer.
8 hg köttfärs
1 paket skruvade makaroner(500g)
1 burk tomatsås-pastasås, smak vitlök,basilika
1 kelda ostsås (4dl)
cocktailtomater ca 10-12 st
1 tsk salt
1-2 krm svartpeppar
1-2 tsk oregano
2 tsk chili grillkrydda
riven ost ca 200g
Koka makaronerna
Bryn köttfärsen i margarin , blanda i kryddorna och lite vatten, puttra en liten stund.
Varva i en smord ugnsfast form (min har storlek 35 gånger 25 cm, vet ej hur jag gör ett gångertecken) makaroner-köttfärs-tomatsås.
Häll över ostsåsen
Skiva tomaterna och lägg på
Strö över riven ost
Gratinera i ugn 225 grader ca 20-30 minuter
Servera med en grönsallad


4 kommentarer:

  1. Det var otroligt gott älskar din köttfärslåda =)
    /Dotter Hanna

    SvaraRadera
  2. Visst är det kanon med gratänger!
    Man kan ju variera hur mycket som helst!
    Här blir det fläskfile i kväll :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Synd jag inte kan äta sånt där (med tanke på lchf), men nån gång så;) Jag sparar receptet!

    Här är det en lugn kväll, mannen ser hockey och jag och "småtjejerna" har kollat på film:)

    Hoppas du får en fortsatt bra kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Sv: det är helt OK med måndagslistan!
    Jag har i min tur härmat min dotter Bea, som har hängt på Jenny som startat upp allt! Det blir lite som ringar på vattnet;)
    Kram♥

    SvaraRadera