fredag 28 januari 2011

Min filt

Det verkar vara populärt med filtar virkade i mormorsrutor, så i dag får min filt ett eget inlägg.
Jag fick den av min farmor så det måste ju vara farmorsrutor , när jag var ca tio år. Hon har nog virkat massor med filtar för jag kommer ihåg när jag fick den :  Hon hade lagt filtarna i påsar och numrerat dom , sen fick vi ( hennes söner med fruar och barn) dra en lott och det nummer man fick den filten fick man. Jag tror hon hade lagt sönernas och fruarnas i par för dom var likadana. Då förstod jag inte värdet av den filten, men nu är det såklart en kär ägodel. Den pryder sin plats i bäddsoffan i gäst- data rummet. ( Min farmor har varit borta sen länge, dog -79 men som jag minns så handarbetade hon alltid)

I kväll blir det Let´s dance (jag har nu lärt mig göra apostrof). Det är ett trevligt fredagsprogram tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att ha kvar någonting som ens farmor eller mormor gjort :)
    Minns min farmor virkade en sådan till mig oxå, som jag hade i docksängen!
    I kväll ska jag jobba så det blir inge Let s dance för mig inte!Men jag har beställt någonting gott att äta när jag kommer hem efter klockan nio! :)
    Önskar dig en fin Fredag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Sv: Det är en Tervueren ( belgisk vallhund).

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin!
    Jag har upptäckt att mormorsrutor kan se olika ut, men alla varianter är lika fina.

    I framtiden kanske mina barnbarn uppskattar den filt/pläd som jag håller på med nu;)

    Ha en härlig kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. oj,va fin:))fin nyans,åt det blåa hållet.....-jag ska visa en annan filt också:))(nästa inlägg)
    Du är nu på min blogg lista,kolla i vänsta fältet hos mig...ganska långt ner.Ser alltid om det kommer nåt nytt inlägg,perfekt:))let`s dance här ikväll me/kram

    SvaraRadera
  5. Din lillebror har slängt sin pläd, men jag har desto mer ärvda prylar......
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en bra Lördag! Vad pysslar du med idag? själv ska jag strax åka och jobba, kväll nummer tre av fyra!
    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Det är ju så fint med sån filt.kram

    SvaraRadera