söndag 13 november 2011

Farsdag




I dag är det Farsdag .
Vi har haft middagsgäster här , Hanna ,Tommy och min mamma .  Jag har lagat en god köttfärslåda som är bra när man är många runt middagsbordet . Receptet finns HÄR .
Till efterrätt blev det kaffe med köpt tobleronetårta / kaka med grädde . Och sockerkakan jag bakade i går .
Peter skulle på jobbet igen så det blev en stressig middag för hans del .

Hanna och Tommy var till Haparanda i går till IKEA bl.a.  Jag beställde lite småsaker som dom fick köpa : Värmeljus såklart ( tycker det är dom bästa ) , en kanna / vas och en ljusstake .  Några andra saker var slutsålda som jag hade tänkt mig .
Lingonkransen jag köpt tidigare passar bra till ljusstaken .

8 kommentarer:

  1. Vi har också haft "gäster", Lykke och hennes föräldrar var här på middag. J fick faktiskt laga middagen själv, eller rättare sagt: han VILLE;)!

    På lördag ska jag på IKEA, gud vad jag längtar!! Det är kris här, för värmeljusen är slut så det är NÄSTAN prio ett att köpa fler:)

    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Här gjorde vi tvärtom!
    Vi firade farsdag igår istället.
    Och idag var vi på IKEA. Det blev ett par lampor och värmeljus också så klart!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  3. Vi ha varit borta på kalas, så nu är jag både mätt o trött;)

    Vi tar det lite lugnt med både fars dag o mors dag;))

    Mycket fina saker som du beställt från Ikea;)

    kramizzzz

    SvaraRadera
  4. Det receptet måste jag prova, ni har också haft en underbar dag, fast med lite stress.
    Fina saker från IKEA!

    Jaa, vi har fotat oss alla tre "tjejer" det var så kul!

    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. mums!! Det receptet ska jag testa :-)
    Fina grejer du köpt :-) & de obligatoriska värmeljusen ;-)

    ha en riktigt mysig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. jag köper också alltid storpack med värmeljus :)
    bra när du kan skicka med beställningar på det där viset, jättefina saker
    kramar och en fin dag till dig

    SvaraRadera
  7. Härlig dag ni har haft.Jo,jag laddar alltid med dessa värmeljus,har redan förbrukat nån packe med 100 st/varje förp.dom är bäst!!Vad fint det blev med lingonkransen runt ljusstaken:)Ha en härlig Måndag. <3

    SvaraRadera
  8. Jag tyckte vi rände runt mest hela dagen i går.
    Först åkte vi till svärföräldrarna och sedan till mina föräldrar. Vips så var det kväller * Ler*
    Kramen♥

    SvaraRadera