tisdag 29 november 2011

Hemmablind



Jag gillar att läsa inredningsbloggar . Man får idéer och inspiration till hemmet .

Nu har jag upptäckt att vi har populära inredningsdetaljer i garaget , som alltid har varit där . Vi har bott 30 år i vårat hus .
En bekant till mig som jag träffade på stan för ett tag sen sa :   Hur kan ni vara så tokiga som har en stringhylla i GARAGET ?? Hon hade sett den när lampan lyste i garaget och hon promenerade förbi vårat hus .
Stringhyllor finns ju nu i nyproduktion också . Jag kommer i håg att vi hade en till som följde med huset . Den målades vit och vi hade den i ett rum , men var den är nu vet jag inte . Antagligen slängde vi väl bort den .



Sen "upptäckte " jag att vi har ett redaskåp som vi förvarar säkringar i . Dom är också  populära och användbara till småsaker . Det som är i garaget har plastlådor , dessutom två olika sorter . Dom är finare med glaslådor .

Det är nog så att man blir hemmablind när man ser sakerna varje dag . När man kikar in på någon blogg som har liknande saker så vaknar man till liv och ser dom på ett annat sätt .


15 kommentarer:

  1. Så sant, så sant, du är en klok kvinna Maria;)!
    I vårt hus finns minsann inga "skatter", däremot i "farmors och farfars torp" som är granne med stugan. Där har jag hittat många saker som J tycker är skräp;)
    Ha en fin kväll!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja visst blir man hemmablind. Har tänkt det ibland när nån kommer och hälsar på och säger att vi har det fint. Jo... ja det kanske vi har tänker jag... Man bara tycker att alla andra har det så fint ;)

    Tar du in hyllan och skåpet från garaget nu då? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja man blir verkligen hemmablind.. men vad fin det va med fatet hjärtat & ljusstaken... :-)

    ta nu in stringhylla, måla om den & använd den :-)

    Ha en gokväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. visst blir man hemmblind,en stringhylla är ju inte fy skam ...en liten guldgruva.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  5. Jamen visst är det så, stringhyllor hade man ju jämt förrut, idag ångrar jag att vi gjorde oss av med våra, hur dumt man beter sig ibland;)

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. visst blir man lätt hemmablind, tänk att hitta en stringhylla i garaget :) de är ju rätt dyra nu
    bamsekramar

    SvaraRadera
  7. Visst är det kul att kolla på andras bloggar och få inspiration!
    Det där redaskåpet skulle jag kunna tänka mig ;)
    Sov gott vännen ♥

    SvaraRadera
  8. wow,du har ju skatter i garaget:))kanske du använder o stylar till de inne i huset framöver/kramar

    SvaraRadera
  9. Ha,ha...jo,nog är det så.Värsta morderna grejerna i garaget!!!
    Alltid roligt med inredning och inspiration,kram på dej <3

    SvaraRadera
  10. Här hos oss finns det inte mycket av sådant!
    Men måste kanske åka hem till pappa och mamma dom har säkert någonting gammalt och fint :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  11. Ja visst blir man hem blind. Stringhyllorna har mellan dottern lagt beslag på...
    Ett sånt skåp med glas lådor har jag efter morfar, det har många lagt bud på men är inte till salu...
    Tänk att allt liksom kommer igen ;)
    Tack för alltid så rara ord hos mig, kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Häftigt när man göra fynd i sitt eget garage!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  13. Allt kommer igen...nu är 50- och 60- tal helt rätt. Det är bäst du ser om du kan hitta fler garagefynd :)

    SvaraRadera
  14. Hoppas du har en fin torsdag!
    Här har snön regnat bort och det är +6...trist kan jag tycka :(
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag kan skicka det till dig men om du menar hjärtat som jag la in senast på bloggen är det inte av tyg. Det är ett bulligt hårt hjärta som jag lagt decoupage på.
    Om du är intresserad kan du maila mig ,har inte kvar din adress.
    Kram

    SvaraRadera