onsdag 16 november 2011

Gardinbilder och reklam-mat




Bilder i dagsljus från vardagsrummet med dom röda gardinerna .  ( Har köpt dom för några år sen men gillar dom ännu ).

Förra sommaren installerade vi fjärrvärme i huset . Rören som syns mot golvlisterna är till den . Fula tycker jag . Men värmen är mer jämn och skönare . Och förhoppningsvis billigare .

Jag har blivit påverkad av reklamen ....... I dag lagade jag en väldigt snabb och enkel mat . En färdig sås i en påse som man värmer och blandar i lax skuren i bitar .  Vi åt det med ris och så kokade jag broccoli till också .  Det var helt ok i smaken och räckte till en liten familj på tre personer .


9 kommentarer:

  1. Åh, så fint det blev!! Jag gillar TV-bänken, vit och stilren.
    Jag testade också något nytt idag, men jag blev påverkad av mellandottern;) Tikken masala heter det, nå'n indisk kryddblandning som man häller på stekt kyckling och sedan creme fraiche. Nja sådär, ganska starkt faktiskt!!
    Tack för den fina kommentaren:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut. Idas Gemak är under uppbyggnad. Håller på att ta kort och fixar mm. Jag syr för glatta livet just nu...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dessa matpåsar har jag oxå kikat på men inte testat än :-)

    Jag tycker det är jättefint/fräscht med de röda gardinerna :-)

    ha en gokväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har det i rummet, sååå snyggt med de röda gardinerna;))

    Ja ibland är det helt perfekt att lyssna o ta till sig reklamen, den där påsen har jag inte testat, men känns som om jag skulle leta rätt på den;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har det!!!På tal om mat så är jag feg att prova nymodigheter, men din mat såg väldigt god ut så jag får nog testa :)

    Fjärrvärmen:1989 då vi köpte huset fanns det redan fjärrvärme, för 10 år sen fick vi byta hela aggregatet och nu har det börjat rackla igen, som tur var var det bara en växlare som var trasig denna gång!!!
    Nu har vi tagit ett service avtal som kostar 79kr/mån då ingår service samt att man får rabatt vid större reparationer eller byte av hela aggregatet..

    Haha tråkigt inlägg jag vet, men du undrade ju

    Ha en bra dag många kramar //Maggan

    SvaraRadera
  6. jättefina röda julgardiner :) jag tittade just på bilderna och tänkte att de där rören går lite underligt där vid golvlisten, jag tänkte först på att ni har ett gammalt hus men kom så på att ni inte har det, vi har ett gammalt hus och du blir det lite "konstiga" rör på vissa ställen, men vet du, det gör ingenting alls, det ser inte fult ut och snart "ser" du dem inte alls längre
    bamsekramar vännen

    SvaraRadera
  7. Jag har oxå sett dessa påsar på reklamen, funderar faktiskt på att testa det!
    Vad fint du fått i vardagsrummet med dom röda gardinerna :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  8. Vad varmt och fint rummet blev av både gardiner och fjärrvärme nu då!
    Sv-jag är habiliteringshandledare åt personer med autism.
    Ikväll efter jobbet ska några av oss stanna och pyssla, äta sushi,
    Dricka glögg och ha trevligt :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinsten hos "gnistra i norr"!!
    Jättefina hjärtan :)
    Kram vännen

    SvaraRadera