tisdag 1 november 2011

Trasmatta



Den långa handvävda trasmattan har vi haft i husvagnen ( det är min mans brors svärmor som vävt mattan till husvagnen . Det var dom som ägde husvagnen från den var ny , sen Peters bror som vi köpte den av ).
Jag har  nyss klippt av den och gjort två mattor av den . Har suttit och knytit nya fransar  , men fick så ont i fingrarna så jag får fortsätta med det i morgon .
Tänkte ha mattorna i stugan i köksdelen . Tror dom kommer att passa bra där . Köksluckorna är i en gråblå färg .




Peter har kokat köttsoppa i dag . Det är han så duktig på att göra .  T.o.m klimp gjorde han . Det var gott . Vi värmer det som blev kvar i morgon så har vi middagen klar .

Snart blir det TV - tittande :  "Halv åtta hos mig" och "Äntligen hemma" .

9 kommentarer:

  1. Det var längesedan jag åt köttsoppa nu blev jag sugen :)

    SvaraRadera
  2. Det är gott med soppor, men konstigt nog är det sällan jag har det på matsedeln. Men på hösten är det perfekt med ett gott bröd till!

    Sv: nä man kan ju inte byta ut allt man har hemma, men man kan ändra ganska mycket med små medel.
    Ibland undrar jag hur min stil ser ut om tio år, vad jag gillar då när det gäller inredning.

    Ha en mysig och skön TV-kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Mm vad gott! Köttsoppa med klimp, har inte ätit klimp sedan mormor gick bort.
    Nu blev jag jätte sugen ;)
    Trasmattorna blir nog toppen fina i er stuga, vilken finhistoria de har!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. vad gott med köttsoppa, det var jättelängesedan jag åt det
    vad fint med riktiga trasmattor
    kramar

    SvaraRadera
  5. Men ååå vad gott, ska fjäska för pappsen hehe, så man blir bjuden nästa gång... =)

    Kramar/Dotter

    SvaraRadera
  6. Mmmmm vad det ser gott ut med köttsoppa;)) Soppa äter vi lite då o då, men det var längesen vi åt köttsoppa;)

    Vilka fina mattor, gamla vävda mattor är sååååå härliga;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Gott med soppa :-)
    Klimp... vad är det?

    Sov nu inte bot halva onsdagen med... eller jo gör det, det är ju häääärligt :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Sonen beställde faktiskt köttsoppa här om dagen.
    Men utan klimp förstås.
    Blir som pricken över i´t med mattorna i stugan :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. köttsoppa med klimp det var längesen. Mamma gjorde med klimp när hon levde. Trasmattor är fint att ha. Det är roligt när man kan börja planera till stugan vad man ska ha och köpa så man inte köper allt på en gång. Ha en trevlig onsdag kram

    SvaraRadera