torsdag 3 november 2011

Trevligt besök




I dag har vi haft en trevlig paltmiddag här hemma .
Vi har haft besök av en liten kille och hans mamma som bor i Göteborg . Alltid så kul att träffas . Mamman har bott här ganska nära oss när hon var liten . Hon är kompis med våran äldsta son sen dom var små , och är det fortfarande ( han bor också i Göteborg ).
Hanna , Tommy och David har också ätit palt  med oss . Kocken var Peter . Han gör jättegod potatispalt.

Jag hämtade in en låda med Duplo klossar som vi har haft till alla barnen . Det är verkligen bra leksaker och det var inte bara lillkillen som hamnade på golvet och lekte .

13 kommentarer:

  1. Mums så gott med palt!! ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Du ska hålla hårt i Peter, för en karl som både fixar köttsoppa och palt är guld värd;)!

    Har man duplo och/eller lego hemma, ja då har barn i alla åldrar något att göra när de kommer på besök. För ett tag sedan hittade jag två stora lådor med lego som våra barn lekte med, bra att ha om något år när barnbarnen blivit lite äldre:)

    Ha en fin kväll/kram♥

    SvaraRadera
  3. Hej! Palt ger jag mig bara inte på, pappa älskade det.
    Vad roligt med besök.
    Hoppas allt är bra,lite rörigt här inför Julmarknaden men det blir nog bra.
    Tack för att du tittar in hos mig jag blir lika glad varje gång
    Kram Anni

    SvaraRadera
  4. Duplo kan alla åldrar leka med :) vad trevligt med sådana besök :)
    Sv: jo, man får vara glad för det "lilla"
    kramar

    SvaraRadera
  5. Kul med långväga besök!
    Och jag tror din Peter är en riktig kock, kul att sätta sig att äta hemlagad mat. Mmm vad gott!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Det där är värdefulla leksaker, går hem i alla väder;))

    Vilken duktig gube du har, o palt som är så gott;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. SV: tack snälla för din goa kommentar;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  8. Hej hej! Palt är bland det bästa jag vet, tröttnar aldrig på det.
    Duplo är väl värt att spara,har själv en korg ifall man får barnbesök.
    Ha en skön helg och sköt om er ♥
    Många kramar //Maggan

    SvaraRadera
  9. Sv; Tack, ja jag har gjort sängborden själv! Riktigt nöjd. Hittade inga som var tillräckligt höga och till ett skapligt pris, så då var det bara att bygga :)
    Va kul att du gillar mina recept jag lägger ut!

    Mysigt med lite besök :) Ha en fin fredag!

    Kram Amanda ♥

    SvaraRadera
  10. Vill önska en riktigt skön helg,
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  11. har aldrig ätit palt =) Kramar

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅÅ vad gott. Det var längesen Peter kan. Kram till er från Linghem

    SvaraRadera