tisdag 15 november 2011

Gardinbyte



Nu har jag börjat få lite julplaneringskänsla . Men snön fattas fortfarande .

I dag har jag bytt till mörkröda linne-gardiner i vardagsrummet .  Jag lät dom vita gardinerna vara kvar när jag putsade fönster i september . Men nu tyckte jag det var dags för lite färg bland allt det vita och beige till vintern .
För mig är det ett heldags projekt att få detta gjort . Vi har tre fönster i vardagsrummet och jag orkar inte göra allt på en gång .Måste vila emellanåt . Blir så trött i kroppen av minsta lilla och tungt att göra något med armarna upp i luften . Stryka är också jobbigt så nu känns det i ryggen .

Men nu känner jag mig nöjd när det är gjort .
Bytte ut lite inredningsdetaljer och en filt till rött . Har haft lite lila saker där med det vita .

Snart blir det TV-soffan som gäller för mig .


11 kommentarer:

  1. Jag stod faktiskt idag och funderade på om jag skulle byta till julgardiner i rummet. De jag har köpte jag ifjol, de är randiga så jag skulle faktiskt kunna sätta upp dem redan nu.

    Har du inte funderat på att leja bort fönsterputsningen? Jag vet några "damer" här på orten som brukar göra så, de tycker det är värt pengarna att slippa göra det själv.

    Sv: med tanke på att Saga och Sanna inte är byxmyndiga;) så känns det som om det kan bli hur många barnbarn som helst!

    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Linnegardiner är så snyggt o härligt med röda;))

    Ja nu står det inte på förrän adventsstakarna ska fram, det är mysigt tycker jag;))

    Nu får du vila o ta det lite lugn ett tag så att kroppen får vila, håller verkligen med dig, det är ett kraftverke när man ska göra något, dammsugningen o fönstren har jag börjat överlåta till guben min;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt:)Man får ta eftersom för det tar på att putsa fönstren och byta gardiner.Jag har oxå flera dagar som jag tar eftersom så man orkar.Tat lungt,kram:)

    SvaraRadera
  4. Ja man får ta det pö om pö, annars går det inte alls.. att putsa fönster har jag sedan ngr år tillbaka helt varit tvungen att avstå.. blir så djäkla risig av det :-/

    Mysigt med lite färg nu i höst/vinter :-)

    ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefint med röda gardiner! Tyvärr är jag tråkig håller mig till vitt.
    Hoppas allt är bra.helgen gick bra ,det var roligt med alla som kom men någon jul känsla det fick jag inte.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Har ingen jul känsla än men den kommer väll- Ha det.

    SvaraRadera
  7. Du ska va nöjd som gjort så fint!
    Ha det bäst i tvsoffan
    Kram////Maggan

    SvaraRadera
  8. nej, skulle inte heller orka allt på en gång, vad fint med röda gardiner
    kramar vännen

    SvaraRadera
  9. Jag brukar faktiskt bara byta i köket, men får se om det blir i vardagsrummet i år oxå :)
    Jag tycker man får en riktig julkänsla med röda gardiner :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  10. häeligt med röda toner,fint nu till vinter:))ha en bra kväll/kramar jejje

    SvaraRadera
  11. Vad fint du fick med de röda längderna. Skönt att ha börjat!
    Ta det i lugnt tempo bara ;)
    Trevlig kväll,
    Kram Sussi

    SvaraRadera