måndag 14 november 2011

Pyssel




När jag läser bloggar blir jag inspirerad av av allt möjligt . Många fina recept , pyssel och inredning bl.a.
Jag brukar kika in på en blogg som heter Susannes Gård . Hon pysslar mycket . Där såg jag att hon hade dekorerat tändsticksaskar . Så jag blev sugen att göra det också . Då kan tändsticksasken få ligga framme som en fin detalj bredvid ljusbrickan när den är så fin .

Stickandet av den lilla Pippi - tröjan går bra . Jag har gjort färdigt bakstycket . Det är så kul att sticka . Tar det lugnt och stickar lite då och då så jag inte får muskelvärk och hittills fungerar det .


13 kommentarer:

  1. Hej!
    Det går jättebra förstås, bara kul:)
    Vilken fin ask du pysslat!
    Kram susanne

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att läsa och bli inspirerad av alla bloggar som finns:)!
    Du är så himla duktig som kan sticka så fint, blir lite avundsjuk faktiskt!
    Hoppas du får en fin kväll/kram♥

    SvaraRadera
  3. Halkade in hit av en slump genom Mermickis blogg.
    Jag blir lite avis på Pippi-tröjan. En så skulle jag också vilja ha!
    Jag kommer att titta in hit fler gånger, du har en väldigt trevlig blogg.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  4. Ja det är käckt att läsa bloggar man får mycket inspiration & tips. Som idag när jag lagade din köttfärslåda :-)

    Ha en gokväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej och hå,vad du har hunnit,blir superfint stickat :)Det är inspirerande med andra bloggar,härhemma älskar vår son att pyssla,igår gjorde vi snögubbar av flirtkulor,tovad ull i olika färger,filttyg,som vi ska hänga i julgranen,jag tycker oxå om att pyssla i det lilla,mer orkar man inte.Kram :)

    SvaraRadera
  6. Vad fin tändsticksasken blev! Roligt att pyssla lite! Oj, är du redan färdig med bakstycket....det går undan..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. det gillar jag också med bloggar att man får inspiration...

    SvaraRadera
  8. Vad fin tändsticksasken blev, jag brukar också pimpa dem ;)
    Vad snabbt tröjan blir klar!
    Trist minne av s-vall, bättre lycka nästa gång...
    Kul du gillade glasen, Ikeas fast det var några årsedan.
    Sov gott,
    Sussi

    SvaraRadera
  9. Men vad fin stickningen är, den där tröjan kommer att bli omtyckt;))

    Vad pysslig du är, tändsticksasken blev jättefin;)) o sen har du säkert virkat duken som ligger under också, eller hur;)))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. vad fint det blev med tändsticksasken, trodde först att det var en bok :) du har kommit riktigt långt med stickningen
    kramar vännen

    SvaraRadera
  11. Ååå vad du är duktig!!
    Kul att det går bra med stickningen, grymt fin tändsticksask..

    Ha det bra fina du många kramar//Maggan

    SvaraRadera
  12. Dessa tröjor är så fina skulle själv vilja ha en! Du är så duktig som kan sticka så fint :)
    Godnatt kramen♥

    SvaraRadera
  13. Vad fin tröjan blir. Vad mycke du har stickat.tändsticksasken blev ju fin. Ha en bra vecka kram

    SvaraRadera