måndag 7 november 2011

Garntjorv



I dag fick jag mitt garn paket som jag beställt . Men det var lite krångligare än jag hade väntat mig att kunna börja sticka . Garnet jag beställt skulle tydligen tvättas . Och det är inte vanliga nystan utan härvor som man måste rulla ihop nystan av .  Första tanken var att skicka tillbaka  garnet men frakten blir nog lika dyr som garnet så jag behöll det . Det stod inte i katalogen att man skulle tvätta det , har aldrig varit med om det tidigare . Jag  har stickat mycket förut , även i ullgarn som det här är.

Nu har jag gjort procedur ett : tvättat garnet försiktigt så jag inte trasslade ihop det ....


Lagt ut det på handdukar efter att jag kramat ut vattnet .........


Rullat in dom i handdukarna och trampat på dom så det mesta av fukten försvann. ( Ja det stod att man skulle trampa på dom ) .T.o.m Ludde undrade vad jag höll på med .......


Och nu hänger dom på tork och verkar ha klarat sig utan trassel.........


Så i morgon kanske jag kan börja rulla nystan av garnet och så småningom börja sticka en mössa till mig ......Men det var inte så här jag hade tänkt mig min "stickningsåterkomst".

9 kommentarer:

  1. Vilken tur att du skrev vad du skulle sticka, satt och funderade på det när jag läste inlägget;)!
    Duktiga du som stickar, det är något jag är urdålig på. Men å andra sidan har jag kanske inget större intresse av att lära mig riktigt heller;)
    Ha en fin kväll/kram♥

    SvaraRadera
  2. jag har heller aldrig hört talas om garn som först måste tvättas, konstigt låter det men det var ju bra att det inte trasslade till sig
    kramar

    SvaraRadera
  3. vad omständigt när man ska sticka. Har aldrig hör att man måste tvätta det innan.
    Ha en trevlig vecka. kram

    SvaraRadera
  4. Jag önskar oxå att jag kunde sticka. Har faktiskt försökt mig på det några gånger, men tyvärr inte lyckats någe vidare!
    Men du är duktig tycker jag :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Men vad festligt, vilka nya påhitt, har aldrig varit med om att man ska tvätta garnet först, men men, inget ont som inte har nåt gott med sig, du fick lite extra "gymnastik" där;))
    kramizzzz o lycka till med uppläggningen;)

    SvaraRadera
  6. Vilket jobb :-) Men det fixar ju du galant :-)

    Ha en gokväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ha..ha...förstår dej:)en massa jobb innan man kan börja sticka.Det är ju så mysigt att sticka en stund då och då,jag har då glömt bort det mesta.Lycka till! <3

    SvaraRadera
  8. Men alltså vilket jobb innan du ens får börja med stickningen..Ser att du haft en rolig helg med fest :)
    Tack för din söta kommentar ♥ jo jag vilar,,snart vänder det!!
    Många kramar //Maggan

    SvaraRadera
  9. Ja sedär jag lär nåt varje dag, som nu att endel garn ska tvättas först... Det märks att jag inte håller på med detta, brukar be mamma snällt ;)
    Sv- Jo vi ska spara såmaskinen i en lada.
    Ha en fin kväll,
    kram Sussi

    SvaraRadera